While the’re nae dout Scots is maist sib til English, the table ablo lists a guid wheen Scots wirds that’s gey símilar in ither Germanic leids, sic as Norse, Dens an Swades.
🔊 Clap on the buttons tae hear the wirds spoken 🎧.
Scots, the leids o Scandinaivie, German, an English
Note: the Scots leid haes as its springheid Early Northren Middle English. Middle English is the name gien tae the varieties o English (sic as the foresaid Northren ane) spoken frae about 1150 (circa 400 years afore Shakespeare’s time). Bi the stairt o the 16t century Scots haed sindert a guid hantle intil a leid in its ain richt, uised baith bi the ordinar fowk as weel as the high heid anes in, for instance, the government an the law. Ower the ilk time, the North o England haed leukit til the south o England for its cultural wysins. The twa sister tongues, houaniver, still haed a feck o skared vocabular. A wheen Modren Scots wirds listit abuin (sic as bairn an hous) still kythe the day in Northren dialects o Modren English; hou muckle, I dinna ken. Gin ye dae, tweet me!
Ony mistaks abuin are anerly the faut o the editor. Corrections walcome!
- Dempster, M. Dr (2014), ‘Scots-Norwegian cognates’. Dounlaidit 13 October 2017
- Aitken, A. J. Dr (, 2015) ‘Sources of the vocabulary of Older Scots’, in †A. J. Aitken, eid. Dr Caroline Macafee, Collected Writings on the Scots Language (2015), [online] Centre for the Scots Leid (dounlaidit 15 October 2017).
- Douglas, S. Dr (1994 [oríginal version]), ‘The Scots Language and Its European Roots’, Centre for the Scots Leid (dounlaidit 1 October 2017)
- Wikitongues (2017): Lena speaking Danish. Watcht October 2017
- Scots Scriever Hamish MacDonald’s tweet o 22 August 2017
- Scottish Language Dictionaries, ‘What is Scots?’. Dounlaidit 20 November 2017
- Repones frae fowk on the Scotland subreddit